Miernik lakieru – a zakup używanego samochodu

pomiar lakieru

Pomiar grubości lakieru na karoserii samochodowej przy pomocy miernika to prosty sposób na sprawdzenie czy pojazd ma wypadkową przeszłość. Niegdyś te praktyczne urządzenia były dostępne tylko w warsztatach samochodowych, natomiast obecnie AutoMotoHit oferuje dla klientów niezwykle szeroki wybór różnorodnych mierników grubości lakieru: https://automotohit.pl/Mierniki-lakieru.

Miernik grubości lakieru – praktyczne urządzenie podczas zakupu używanego auta?

Obecnie powszechnie dostępne w wielu sklepach motoryzacyjnych mierniki grubości powłoki lakierniczej to elektroniczne urządzenia dzięki którym można szybko i sprawnie sprawdzić stan blacharski samochodu, a przede wszystkim ilość warstw położonego lakieru oraz szpachli.

Dzięki temu urządzeniu nawet amatorzy w dziedzinie blacharki samochodowej mogą poznać dokładną grubość lakieru oraz trafnie wykryć czy karoseria danego pojazdu samochodowego była dwukrotnie malowana lub szpachlowana.

Miernik jest niezwykle pomocnym urządzeniem podczas zakupu używanego samochodu, bowiem pozwala on ustalić, czy stan faktyczny pojazdu, który klient zamierza kupić jest zgodny z tym co mówi sprzedawca.

W jaki sposób działają mierniki grubości lakieru?

Każdy dobrej jakości miernik do grubości lakieru na karoserii samochodowej potrafi dokonać rzetelnego pomiaru warstwy niemetalicznej, a więc powłoki ochronnej.

Najprostsze modele mierników są w stanie dokonać pomiarów na podłożu stalowym i stalowym ocynkowanym. Natomiast do pomiaru grubości warstwy niemetalicznej na podłożach aluminiowych, często znajdujących się na karoseriach nowoczesnych modeli samochodów aut potrzebne jest urządzenie lepszej jakości.

Każdy miernik dokonuje zawsze pomiaru odległości od powierzchni czujnika, który to należy zetknąć z lakierem na warstwie metalowej. W autach bezwypadkowych warstwa metaliczna lakieru powinna być zawsze jednakowej grubości na całej powierzchni karoserii.

Prawidłowa grubość lakieru w samochodzie

Zazwyczaj fabryczna grubość lakieru wynosi od 70 um do 170 um. Natomiast w przypadku położenia drugiej warstwy lakieru pomiary z badania mogą być dwukrotnie wyższe i czasem sięgają nawet do 400 um.

Jeżeli podczas badania pojawi się pomiar powyżej 400 um to nie ma cienia wątpliwości, że jest to pojazd dwukrotnie malowany.

Podczas wykonywania pomiarów warto zawsze mieć na uwadze fakt, że poszczególne modele pojazdów mogą mieć różnice w oryginalnej grubości lakieru sięgające nawet do 40 procent.